Воркшопы в Junior IT школі програмування для дітей

У нашій школі проводяться Workshop за кожним курсом навчання.

Workshop є активним методом групової роботи. Вже саме поняття (у перекладі з англійської workshop – майстерня) вказує на його центральну ідею: на workshop усі учасники активні та самостійні. В основі методу лежить інтенсивна групова взаємодія.

Ведучий workshop – викладач курсу – визначає мету та ставить завдання. Учасники workshop поділяються на команди. Кожному учаснику видаються однакові завдання, які вони виконують самостійно, використовуючи отримані знання та напрацьовані практичні навички. Завдання команди вважається виконаним, коли кожен член команди демонструє на комп’ютері вирішене завдання. Той учасник, який впорався із завданням раніше – допомагає члену своєї команди. Перемагає та команда, яка виконала завдання раніше за часом або набрала більшу кількість балів.

Workshop "Програмування на С++ "Programming Challenge" у Junior IT

Воркшоп з курсу навчання “Програмування мовою С++”. Мета, яку ми ставили перед собою – це перевірити рівень отриманих знань протягом курсу навчання і, найголовніше, вміння використовувати ці знання самостійно на практиці. Для наших студентів умови проведення були незвичні і певний час вони адаптувалися. Але дуже швидко зрозуміли та прийняли нові умови та гідно впоралися з усіма завданнями.

Розробка програми «Для зашифрування та розшифрування повідомлень» – кінцевий підсумок Workshop.

Викладач курсу Анастасія Чернега розповіла, як проходитиме захід.

Отже, діємо за планом:

  • Знайомимося з умовами проведення Workshop. Створюємо команди, вигадуємо назви, вибираємо командира
  • Брейн – ринг
  • Розробка програми на Qt
  • Студенти розділилися на дві команди. Кожен командир має правильно розподілити ролі учасників, скоординувати дії у процесі створення гри, виконати всі умови Workshop та привести свою команду до фінішу
Розробка програми «Для зашифрування та розшифрування повідомлень»

Умови завдання для розробки програми

  1. Додаток для зашифрування і розшифрування повідомлень.
  2. Повинне бути поле для введення тексту
  3. Має бути дві основні можливості програми: розшифрувати і зашифрувати повідомлення одним простим шифром.

Додатково:

  • Можливість зберегти файл + 10 балів
  • Можливість рахувати з файлу + 10 балів
  • Додати ще один шифр + 10 балів
  • Додаток має бути простим для користувача!
  • Зручний інтерфейс + 10 балів
Workshop "Програмування на С++"

Воркшоп з курсу навчання “Програмування мовою С++”. Мета, яку ми ставили перед собою – це перевірити рівень отриманих знань протягом курсу навчання і, найголовніше, вміння використовувати ці знання самостійно на практиці. Для наших студентів умови проведення були незвичні і певний час вони адаптувалися. Але дуже швидко зрозуміли та прийняли нові умови та гідно впоралися з усіма завданнями

Як проходив Воркшоп

Діяли за планом:

  1. Ознайомлення з умовами проведення Workshop.
  2. Розминка – вирішення логічних завдань на швидкість та кмітливість )))
  3. Вирішення тестових теоретичних завдань
  4. Вирішення тестових практичних завдань
  5. Підбиття підсумків.

Викладач курсу Тетяна Бойченко розповіла, як проходитиме захід.

Виконання завдань:

1. Кожен із студентів в електронному вигляді відповідав на запитання тестових завдань. Теоретичні відповіді одразу фіксувалися у розрахунковій таблиці, практичні завдання викладач перевіряла одразу в міру виконання та виставляла бали.

2. Результати накопичених балів виводилися на екран і всі у процесі Воркшопу вже бачили свої результати та реально могли вплинути на них.

Важлива умова! Завдань у тестах було багато, і кожен міг вибрати, в якій черговості та рівня складності можна їх вирішувати та, відповідно, заробити бали. Обов’язковою ж була умова, що у кожному блоці обов’язкове вирішення 2-х завдань. Була також можливість отримати додаткові бали і використовувати їх на підказку.

Вирішення логічних завдань - розминка на старті Workshop
Workshop "Створи свою гру" за курсом "WEB програмування"

“Створи свою гру за допомогою мови HTML” – таке завдання своїм студентам базового курсу “WEB програмування” поставив викладач курсу Сергій Васильович Тупчій. Завдання не просте і, водночас, цікаве.

Гра оцінювалася за 4-ма критеріями:

  • креативність
  • дизайн
  • логіка
  • правильність написання коду

Студенти розділилися на дві команди. Кожен капітан мав правильно розподілити ролі учасників, скоординувати дії у процесі створення гри, виконати всі умови Workshop та привести свою команду до фінішу!

Ведучий Workshop – викладач курсу Сергій Васильович Тупчий пояснює завдання та розповідає, як проходитиме захід.

Гра повинна складатися з декількох рівнів, при цьому необхідно дотримуватися логіки переходу з одного рівня в інший. На виконання завдання виділили 60 хвилин. Після генеральної перевірки всередині команди відбувся захист проекту, оцінювання результатів та довгоочікувана та заслужена перемога! Як це було? Подивіться фото та відео, на яких видно, як ретельно та скрупульозно студенти виконували свою частину роботи та з яким інтересом спостерігали за захистом проекту своїми суперниками!

Workshop з курсу "Програмування мовами Scratch та Python"

Workshop складався з трьох модулів:

1) вирішення логічних завдань

2) вирішення завдань з Scratch

3) вирішення завдань у Python.

Розв’язання завдань одного модуля було перепусткою на наступний. Нескладні логічні завдання дозволили учасникам долучитися до процесу: вибрати потрібну стратегію роботи в команді, почати взаємодіяти з іншими членами команди, навчиться довіряти капітану.

По Scratch – створити гру тривалістю в 30 с, з головним персонажем та двома типами предметів (взаємодія з одним зменшує рахунок, з іншим – збільшує). Якщо життя “0” – гра закінчується.

По Python – 9 завдань різного рівня складності, у тому числі пошук певних чисел у діапазоні, визначення простих чисел, сум чисел у діапазоні та інші завдання.

Ведучий Workshop – викладач курсу Дмитро Черенков розповідає, як проходитиме захід.

Вирішення логічних завдань. Вибираємо підказку :)))

Вирішуємо завдання по Scratch.
Вирішуємо завдання по Scratch.
Виконання завдань з Python
Виконання завдань з Python
"Програмування - це не щось нудне та рутинне, а щось чарівне та творче!" – Дмитро Черенков.
На Workshop учні дуже творчо підходили до вирішення поставлених завдань.
Workshop по курсу "Доброго дня, комп'ютер!" на тему "Цікава логіка"

Заняття з «Цікавої логіки» створюють умови для формування у дітей здатності до саморозвитку. Усі заняття ґрунтуються на заняттях та завданнях, що проводяться у формі гри. У програмі використовуються:

  • математичні ребуси
  • завдання на правду та брехню
  • алгоритми
  • логічні закономірності
  • судоку, магічний квадрат

Вони не лише викликають інтерес своїм змістом та цікавою формою, а й спонукають дітей розмірковувати, мислити, знаходити правильну відповідь. Особливу увагу приділено розвитку в дітей віком самостійності, спостережливості, винахідливості, кмітливості.

Для реєстрації перейдіть до телеграму